Jo també he tingut calcetes UNNO

Tinc un nebot que fa mesos que diu que al novembre farà catorze anys. La meva mare s’escandalitza perquè contesta i ha afegit a la seva llista de preocupacions el seu nét gran. L’he vist néixer, li he fet mil cangurs i em sembla que hi puc confiar  bastant: no és un nen mimat, sap ser generós amb els seus germans (tot i que ara els xinxi més que mai), estudia quan toca i fins i tot torna a l’hora que se li diu, però és clar, està adolescent i no hi ha qui l’aguanti.

Doncs serà que jo he sigut “l’última adolescent de la casa” i recordo ben bé aquella etapa, però a mi ell només em fa riure. Intento no demostrar gaire la meva hilaritat davant d’ell, és clar, no sóc tan beneita, però em fa riure perquè tot el que fa ho havia fet jo abans, amb algunes diferències (a la meva època no hi havia Facebook, gràcies a Déu). Jo portava les calcetes UNNO de colorins per sobre els pantalons (no, no com en Superman, eh!), cantava les cançons de moda,  amagava coses als meus pares i mai, mai explicava quan havia quedat amb nois. Cada cop que em comprava roba la meva mare em desaprovava, cada cop que tornava a casa la meva mare em deia que tenia accent de pija (que no mama, que era xava!), cada cop que parlava per telèfon em deia que reia massa, cada cop que em tancava al lavabo em picava a la porta dient “què fas?”, ai!

Podem seguir a l’aguait sense ser alarmistes? Podem donar l’opinió sense sermons? No dic que no haguem de patir ni vigilar, però crec que l’educació que els hem donat fins aquell moment i la que evidentment seguim donant-los hauria de ser suficient per confiar que a  l’adolescència els nens no es converteixen en monstres.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Perdoneu-me tots els que sigueu pares, jo només sóc tieta i el punt de vista em sembla que ho capgira tot!

7 comentaris

Filed under Uncategorized

7 responses to “Jo també he tingut calcetes UNNO

  1. Mmmm, estàs segura que vols rebre comentaris d’aquesta entrada?… crec que el wordpress permet bloquejar aquestes coses… tu mateixa (és que has tocat un tema pelut, molt pelut).

  2. Jaume

    Maria,

    Has toca el clau. No em deixen continuar perquè demà he de fer taxista d’un adolescent esportista. Però també té suc el tema.
    to be continued…

  3. Estimats pares, ja us havia dit que la meva visió era de tieta, però sí:

    Montse, ataca!!!!

    Jaume,torna!!!!

    L’única alegria de la meva vida és tenir comentaris al bloc (hoooho) així que sí: teniu el meu permís per despotricar de tot el que vulgueu!!!

  4. Núria

    Maria tieta, jo tampoc el veig tan horrorós (què haig de dir, és el meu fillolet!!) Ja veurem quan sigui mami, ja saps que tinc moltes coses semblants a la nostra mare… 😮 (Sort que et tindré al meu costat per què m’ajudis a ser més objectiva!)
    Una altra tieta de l’adolescent

  5. Enric

    Hola, tieta simpàtica! (no totes ho són, que consti)
    Jo, que ja m’ho miro bastant de lluny…, puc afirmar que “temps al temps”. Tan sols és un “peatge” inevitable que cal pagar. I em podria allargar molt més perquè el tema té suc… però ara, no toca…
    Tot sigui per donar-te una alegria…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s